Paris, dag 2

Imorse vaknade jag upp i Paris.

Det var fan en skön känsla.

Efter gårdagens hets, behövde min kroppp inte mindre än 11 timmars sömn, trots det har jag varit seg hela dagen. Den har för övrigt bara försvunnit, timmarna går fruktansvärt snabbt här nere.

 

Det absolut första jag gjorde var att prova kaffebryggaren. Den sög, var helt förstörd och produkten smakade metall. Så jag slängde det och insåg att jag kommer vara tvungen att fortsätta med näskaffe, dock bättre än inget.

 

Efter lång dusch, gick jag ner till det fabulösa boulangeriet och inhandlade PINFÄRSKT bröd, sjukt nice.

Fixade i ordning och inmundigade därefter en god och väldigt mättande frukost.

Efter det rasade dagen bara på, med ett antal koppar kaffe och cigaretter på balkongen.

Först vid 4-tiden insåg jag att jag hade lite grejer att ordna, så jag promenerade genom regnet ner till den större metrostationen "Gambetta" för att sätta mig i en fotoautomat och ta bilder till mitt lokaltrafik-kort (Passe Navigo). Det var kul och en väldigt trevlig kvinna som arbetade på RATP hjälpte mig förstå hur man skulle göra.

 

Sedan gick jag upp och satte mig på Café Gambetta och drack kaffe och vin och läste. Så himla skönt att man kan bete sig som en hipster i Paris utan att någon bryr sig, eftersom alla beter sig så här. Efter en timma under markiserna på caféet bestämde jag mig för att trotsa regnet och gick till Monoprix (bästa affären) för att handla mat+paraply+skolprylar. En tur till det fabulösa boulangeriet och sedan hem igen för att fortsätta softa.

Lagade mat, åt den och drack vin.

 

Nedan följer lite bilder från dagen, samt en film när Jacques Brel läser en dikt till musik.



Kommentarer
Postat av: dennis

dödsfint, min vän!

2012-04-10 @ 06:06:05
Postat av: filippa

fy fan vad jag saknar dig! längtar så sjukt mycket till måndag! och körsbärsblommorna! dör!

2012-04-10 @ 22:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0