snöstorm

sitter i mitt rum med snön yrande utanför och det känns som minusgrader inom mig,
samtidigt som jag kokar inombords
jag är sjuk, tycker synd om mig själv,
dricker te, håller mig vaken för att slippa feberdrömmarna.

jag läser om symptom för diabetes,
inte för att jag tror jag har det,
utan mest för att jag skall lämna in en uppsats kring diabetes på fredag.
det är intressant, men skrämmande att läsa om människokroppen
och sjukdomar.

ibland är jag lite av en hypokondriker
och därför låter jag gärna bli att läsa om sjukdomar
eftersom jag kan få för mig att jag:
  • är ovanligt trött (kanske)
  • urinerar överdrivet mycket
  • har en osläckbar törst
  • har en acetonluktande andedräkt (kanske)
  • tappar vikt (absolut inte)
  • har dimsyn (vanligtvis inte)
(symptom för diabetes)

förutom att jag idag är helt kraftlös,
så känns risken att jag har diabetes ganska omöjlig.
det känns skönt att sätta upp symptomen i punktform,
eftersom jag då lättare kan utesluta sjukdom.

jag fortsätter stirra ut på de irrande snöflingorna
och försöker likt ett barn, följa en enda,
praktiskt taget omöjligt idag.
puss


finafinafina


fin dag, god mat, trots att de rev huset



ps. är likgiltigheten själv idag, ds.

Kommentarer
Postat av: Ellen

men hahaah orkar inte va ful. men du, min farsa har ju diabetes, snacka med honom. inte för att han vet något lol...

2010-11-23 @ 16:09:26
URL: http://baconellen.blogg.se/
Postat av: oskr

men ellen, käft då, seriöst..



och ja, jag funderade på det ett tag, men visste inte om det var känsligt typ och nu vet jag inte om jag hinner. skall iallafall intervjua ruben..

2010-11-23 @ 17:31:15
URL: http://thegoodwork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0