københavn

Helgen har varit riktigt fet. Inte det här vanliga, nya grejer, jävligt bra.
Fredagen.
Allt började med att en sjuksköterska tog blod från mig, klockan 7 på morgonen och jag kände mig sådär.
I två timmar och en halvtimma, satt jag, i väntan på vadå och lärde mig saker om Jason Michael Bosak Robinson Diakité, för att sedan ha en liten föreläsning på engelska, vilken tyvärr inte blev av.

Ingen engelska och vi åkte och fixade folköl och chillade, Jasmine.
Kom hem och käkade awesome god mat, joei kom över och vi drog ner till bastun. Ville kom dit och vi bastade väl i två timmar kanske, sjukt soft, bra grej att träffa Ville igen. Folköl, cigg och... dragon?! vafan... 
Vi kom bara upp i 70 grader och det var väl 3-4 grader i vattnet, sådär faktiskt. Bastu är så sjuhuukt nice!

Joei fick springa och jag och ville gick strax efter, snackade lite och sen drog jag hem och sov.

Lördagen.
Klockan halv7 gick jag upp, käkade och kokade kaffe. Halv8, väckte jag pappa och tvingade iväg honom att köra mig till Floda, med ett stopp vid bastun där jag glömt mitt halsband. Tog tåget till staden och väntade på centralen, läsandes Che, i väntan på Joel och Ellen.
Halv10 åkte tåget och vi lämnade efter ett tag Sverige, vi pratade, drack kaffe och musik. Go resa.
Klockan 1 gick vi av och flummade runt på ströget en stund, hälsade på Urban Outfitters och Footlocker, tappade INTE bort oss, fotade och käkade sedan, på det oerhört exklusiva och exotiska Burger King. 

Efter det gick vi mot Cristanhavn och sedan fortsatte vi mot Christiania...
Christiania var något bland det bästa jag sett. Allting var så sjuk jävla fint, det var målningar och haschrökande människor överallt, jävla fina hus, små, smått primitiva, dock mysiga hus. Gick runt och kollade lite en stund och satte oss på Månefisken Kro, där polisen hade gjort 6000 väpnade tillslag sedan 2004, jävla bra grej.

Inne på krogen satt människor och rökte, drack kaffe och te i glas, var vackra och pratade. Ville fota hela tiden, men christianierna blir fett sura och det fanns skyltar inne i Christiania som visade att man inte fick fota. Det blev väl någon bild, men annars var vi respektabla turister. Månefisken Kro, var sjukt vacker och allting var så jävla bra.

Vi drog oss sedan tillbaka mot centrum och upptäckte till förfäran att netto stängde vid 5 och att vi därför skulle vara tvungna att köpa alkoholen på SevenEleven, vilket blev betydligt dyrare. Det sög lite, men den grymma dagen gjorde att det inte betydde så mycket. Vi hoppade på tåget vid 7 igen, efter att inhandlat lite alkoholhaltiga rusdrycker, inte mycket, men lite grann.

Hemresan var soft och rolig med, dock inget kaffe och väl hemma i Sverige träffade jag på Emma och Arvid. Snacka lite med dom på resan hem och somnade nästan direkt när jag kom hem, sjukt jävla trött. 

Idag har jag varit inne i staden, vart på Kviberg och låst upp en mobil jag fick av Elin, skitbra grej, eftersom jag nu har täckning hela tiden hehe. Träffade Joel och Ellen en kort stund och sedan drog jag hem igen, kanske ska till Filippa sedan, borde plugga som fan, så jag får se. Arvid gör pizza och det är fa-an inte dumt alls asså.

Peace and Love to 
my friends and worth people
Tack Ellen och Joel, för helgen <3

Christiania



Bakom murarna finns Christiania, the freeeeedom yaman!


Ellen och Joel, Torvegade


Vælt Regeringen, Christiania


hehe gubben, rougen syns inte, vi åkte tåg


Bloggen är asseg, så jag kan inte ladda upp fler bilder, finns på bilddagboken, herrkartoffel
Tack för en asfet dag!






Kommentarer
Postat av: ellen

FEEEETT

2009-03-23 @ 16:16:52
Postat av: ellen

haha älskar att gubben bredvid inte pallade oss (?) och flyttade på sig

2009-03-23 @ 18:47:47
Postat av: Anonym

hahaha aa det var mäktigt (: pappa frågade om vi va störiga på tåget, så kollade han på bilder och såg denna och sa de också hehe

2009-03-23 @ 22:17:42
Postat av: Susanna

SÖÖÖÖÖÖÖÖÖTTTTTTTTTTT

2009-05-17 @ 19:27:14
URL: http://diskobitches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0