Kärlek som gåva?

Kärleken betraktas som gåva, Något som jag känner mig manad att befråga...



Nu skall vi se här.
Igår rättade jag 8 stycken 7-åringars matteböcker och det, kan jag säga, är mer komplicerat än man tror. Det är för det första, jävligt svårt att förstå hur de små liven tänker och jag undrar lite om jag var lika svårförståelig i den åldern, som de är. Det är, för det andra, förbannat svårt att se vad det är för siffror de skriver och jag tycker lite så här va, lär barnen skriva siffror först, SEDAN lär barnen räkna, för det är ju ALLTID någon stackars jävel som ska tyda krummilurerna också. 

Det tog ca. 6 timmar att rätta dessa 8 böcker och jag kände mig både snäll och rik, när jag rättat färdigt, då jag, som ni kanske vet, ALDRIG skulle göra något gratis, i synnerhet när det gäller att rätta 7-åringars matteböcker.
Men en gammal skuld till mina föräldrar, gjorde mig ganska snart fattig igen och i morgon skall jag fortsätta rätta böcker och tjäna pengar på riktigt.

För att liva upp mig lite, sade då min far:
- Vill du, min son, spendera lite kvalitetstid med din far och samtidigt öva dig inför framtida körkortstagning? 

Nej, så var det förstås inte... Jag sa till pappa att jag ville övningsköra och inte kunde han väl säga nej till sin 17-åriga sons fortfarande tandlösa leende?

Nej, precis. Och ut på vägarna bar det, upp och ner, höger och vänster och vi åkte till bastun och tände i bastun och OJOJOJ vad vi åkte. Det var jättekul, jag älskar att övningsköra heh.

Jag och mina vänner, Andreas och Frida, bastade efter övningskörning och det var jääättemysigt och fint. Fast det var sådär att inte få vara naken, då det inte skulle passa sig, när det fanns damer med i sällskapet. Även om Frida, efter att ha inmundigat alkoholhaltig dryck, yrkade på att vi skulle vara nakna. Jag sa, vänligt, men bestämt, att det kanske kunde hända i framtiden. 

Och av, åkte badbyxorna senare!

Mysig kväll helt enkelt...





Idag rättade jag en mattebok, tjänade lite penningar och gick sedan ut för att åka bräda med lille Gittan. Jähäävligt soft var det och jag satte några riktigt, riktigt härliga ollies!! Vi schmögade, lyssnade på feit musik, glassade och chillade järnet! Sedan drog jag hemmåt för att inmundiga mat, med min familj, för att senare KÖRA in till staden och kolla på bio.

Che - Argentinaren.
Så jävla bra film, för er som hatar revulotion, strid, kommunister och skäggiga, smutsiga gubbar, SE DEN!! Jävla bra skit...

Bror min körde hem och jag drog till sanna, där Elin och Nina precis skulle dra, skulle följt dem, men valde att istället sitta och spela skjutarspel med Mitzi och Emma. Det var fett, jag sköt jäääättemånga monster och jag fick ur all min ilska, skrek gärna då och då. Lite cigaretter och prat blev det väl också kanske.

En skön dag och filmen var så jääävla bra grej!!

Peace Out, 
Kärlek till vänner och annat värt pack.

JAG HATAR FAN BLOGG, GÅR JU FAAAN INTE ATT LADDA UPP BILDER JÄVLA KUKHELVETESKUKBLOGG, SNART STÄNGER JAG NER SKITEN DJAKWNA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0